مهاجرت فرهنگیان

به طور کلی، واژه فرهنگیان بر معلمان و کارکنان حیطه آموزش و پرورش گفته می شود. همه ساله عده ی بسیاری از افراد شاغل در حیطه های فرهنگی و آموزشی اقدام به مهاجرت به تاپ ترین کشورهای جهان می نمایند. یکی از مهمترین مسائل قبل از هرگونه اقدام به مهاجرت، تسلط بر تمامی روش های موجود و چگونگی اقدام است. بر طبق دسته بندی استاد بزرگوار، جناب آقای استاد ملک پور روش های مهاجرت شامل ۷ دسته می شوند که عبارتند از: تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و روش های مخصوص هنرمندان و افراد موفق می باشد. هر کدام از این دسته ها می توانند بر اساس شرایط متقاضیان روش مناسبی داشته باشند. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه ملک پور به رشته تحریر در آمده و هر گونه کپی برداری از آن شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی دارد.لازم به ذکر است موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی در خصوص روش پناهندگی ارائه نمی دهد و تنها در روش های قانونی مهاجرت حاضر به خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.  
 
مهاجرت فرهنگیان از طریق کار
همانطور که می دانید مهاجرت از طریق کار و دریافت اقامت کشور مورد نظر، به دلیل کم هزینه بودن و کسب درامد در بدو ورود یکی از پرطرفدار ترین روش های مهاجرتی در میان متقاضیان است و همه ساله افراد بسیاری برای دریافت ویزای کار کشورهای مختلف و مهاجرت از این طریق اقدام می نمایند. کشورهای اروپایی آلمان و اتریش از طریق ویزای جست و جوی کار و کشورهایی همچون کانادا و استرالیا از طریق سیستم های امتیازی نیروی کار خارجی می پذیرند، همچنین داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما روش دیگری است که از طریق آن دریافت ویزی کار بسیاری از کشورها از جمله مهاجرت معلمان به کانادا امکان پذیر است. بسیاری از افراد مشغول در زمینه های فرهنگی و آموزشی همچون معلمین نیز مانند بسیاری از کارکنان مشاغل دیگر به دنبال مهاجرت از طرق قانونی و نیز کسب درآمد از مهارت و سوابق کاری خود می باشند.لازم به ذکر است به دلیل وجود تفاوت های بسیار در سیستم آموزشی اکثر کشورهای خارجی با کشور ایران، اقدام مستقیم از طریق ویزای کار برای فرهنگیان پروسه ای دشوار است. از این رو می توان گفت ورود به سیستم آموزشی کشور مقصد و اشتغال به کار در این حیطه ملزم به اقدام از طرق دیگر و سپس انجام ملزومات و کسب مهارت های لازم برای کار در این حیطه می باشد.
 
برای اشتغال به کار به عنوان معلم در مدارس متوسطه عمومی یا حرفه ای: دوره آموزش معلم در زمینه های ریاضیات، هندسه توصیفی، علوم کامپیوتر و مدیریت علوم رایانه، شیمی و فیزیک. ارائه تأییدیه از شورای مدارس شهر یا دولت الزامی است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.